Warning: Parameter 2 to wp_hide_post_Public::query_posts_join() expected to be a reference, value given in /home/tamirkar/tamirtablet.ir/wp-includes/class-wp-hook.php on line 298
آشنایی با سخت افزارتبلت | مرکزتعمیرات فوق تخصصی تبلت

همان طور که می دانید تمامی دستگاه های الکترونیکی و کامپیوتری مانند لپ تاپ ها – تبلت ها – گوشی های موبایل و … دارای اجزای الکترونیکی مختلفی هستند که خود این اجزا دارای بخش های دیگری است.یکی از مهم ترین این اجزاد قطعه ای است به نام main board ( ماردبرد یا برد اصلی ) که تمامی قطعات مهم بر روی این بخش قرار می گیرند تا یک بستر سخت افزارمناسب به صورت هماهنگ ایجاد شود تا دستگاه بتواند به صورت کامل کارائی داشته باشد.مرکزتعمیرات 41

واما مادربرد ها در تبلت ها و گوشی های هوشمند !

دستگاه های تبلت نیز از این قائده مستثنا نبوده و هر کرام دارای مادر برد یا همان برد اصلی مختص خود هستند.قطعاتی مانند IC ها – CPU -RAM در برد اصلی در تبلت ها قرار دارند وخیلی از مشکلات تبلت ها نیز مربوط به main board آن ها می باشد.برخی از این تبلت ها به گونه ای طراحی شده اند که برد مدار تغذیه – برد اصلی – بخش گرافیک و … همه یک جا در مادر برد آن قرار گرفته است.

برای این موضوع که یک تبلت و یا گوشی تلفن همراه بتواند کارایی مناسبی داشته باشد و یا به عبارتی خروجی مناسبی را تحویل دهد نیاز به بخش ها و اجزایی دارد که بتوانند به صورت بی نقص و کاملا منظم در کنار یکدیگر کار کنند.تمامی گوشی های هوشمند و تبلت ها چنین قابلیت هایی را دارند.

نام مادر برد در تبلت ها و گوشی های هوشمند یا اسمارت فون ها را System on chip می نامند که به اختصار SOC نیز نامیده می شود.تراشه ای در SOC وجود دارد به به آن برد گفته می شود و کار آن ایجاد ارتباط بین اجزاء می باشد.اما معماری سخت افزاری اسمارت فون به صورت سیستم تک تراشه ای است. در این سیستم ها تمامی اجزای مورد نیاز برای راه اندازی یک اسمارت فون و یا تبلت بر روی یک ریزتراشه قرار گرفته اند. سایز این تراشه متناسب با دستگاه شماست، به عبارتی چندان بزرگ نیست که‌ شامل پردازنده ( (CPU، پردازشگر گرافیکی (GPU)، حافظه RAM و ROM، رابط کاربری خاص برای کنترل سخت‌افزارهایی همچون  USB، شبکه بی سیم، شارژر و … باشد.

صفحات نمایش در تبلت هاتعمیرات تبلت

تبلت ها همه دارای صفحات نمایش همراه با تاچ هستند که استفاده از سیستم تاچ کار با تبلت ها را بسیار آسان می کند و می توان به هر بخش از اطلاعات با سرعت و دقت بالا دسترسی داشت.از آنجایی که ساختارLCD ها حساس است ضربه باعث خرابی آن ها می شود و حتی شکستگی.

بستگی به مدل برخی از تبلت ها دارای LCD همراه با تاچ بوده و در زمان تعویض باید باهم تعویض شوند ولی برخی نیز جداگونه می باشد و می توان هر کدام را در صورت آسیب جدا کرده و تعویض نمود.البته خیلی از تبلت های امروزی بیشتر به صورت یک جا میباشند یعنی تاچ و LCD باهم می باشند.

تاچ همانند خود صفحه نمایش با استفاده از کابل هایی مسطح به نام کابل فلت که به معنی همان مسطح است به برد متصل می شود و در خیلی از موارد خرابی این کابل باعث خرابی تصویر در LCD و یا کار نکردن در تاچ می شود.این کابل ها رابط بین تاچ و ال سی دی و برد تبلت است.در زیر تصاویری از تاچ – LCD و فلت را مشاهده می کنید.

تعمیرات فوق تخصصی تبلت
تاچ تبلت
تعویض تاچ و ال سی دی
تاچ و LCD
تعمیرات مشکلات فلت
کابل فلت در تبلت ها
رفع مشکلات نمایش تبلت ها
تاچ تبلت
کابل فلت
نمونه ای کابل فلت
تعمیرات تبلت های سوخته
کابل تبلت سونی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

———————————————————————————————————————————–

باطری تبلت هاتعویض باری تبلت

در دستگاه های قابل حمل مانند تبلت ها وجود باطری خوب و با ماندگاری بالا یکی از مزیت های بزرگ و مهم محسوب می شود و اگر باطری خراب بوده باشد نمی تواند به مدت لازم تبلت را تغذیه کند و در این صورت نمی توان به راحتی از دستگاه استفاده نمود.از آن جایی که باطری های شارژی مانند باطری تبلت ها و لپ تاپ ها مانند باطری های عادی نبوده و در صورت عدم نگه داری درست دچار خرابی می شوند باید با رعایت چند مکته ساده عمر باطری دستگاه خود را در استفاده حفظ کنیم تا دچار خرابی زود رس نشود.

خرابی باطری ها در خیلی از اوقات به صورت ظاهری معلوم بوده و معمولا باد می کند ولی در خیلی از موافع نیز باد کردگی و یا ایراد ظاهری دیده نمی شود در حالی که باطری قادر به نگه داری شارژ نبوده و شارژ آن زود تمام می شود. در ادامه به نکاتی اشاره شده که با رعایت کردن این مسائل می توانید از خرابی زودرس باطری تبلت جلوگیری کنید. باما همراه باشید…

  • از آن جایی که خیلی از تبلت ها و یا موبایل های امروزی با USB نیز شارژ می شوند می توانید کابلی مجزا به غیر از شارژر را همراه خود داشته باشید تا در صورت اتمام شارژ بتوانید با استفاده از کامپیوتر و یا لپ تاپ خود تبلت خود را شارژ کنید.

————————————————————————————————————————

  • در زمانی که باطری شما در حالت بالاتر از ۶۰ در صدشارژ دارد آن را به شارژر متصل نکنید زیرا این عمل باعث خرابی زود باطری می شود.دیده شده که خیلی از افراد عادت دارند تا کمی از میزان شارژ باطری موبایل و یا تبلت کم می شوند آن را به شارژ متصل می کنند که کاری است اشتباه ، بگذارید میزان شارژ به حداقل ۵۰% کاهش پیدا کند سپس دستگاه را شارژ کنید.تعمیرات انواع تبلت های اصلی

————————————————————————————————————————

  • دستگاه خود را در جای گرم مانند کنار رادیاتور – بخاری – یا دستگاه های گرما زاقرار ندهید زیرا گرمای زیاد باعث فاسد شدن باطری می گردد.همچنین در زمانی که احساس کردید باطری دچار مشکل است آن را در یخچال برای بهتر شدن  قرار ندهید، خیلی از افراد این کار را انجام می دهند و گمان می کنند سرما باعث بهتر شدن وضعیت باطری می شود در حالی که عمر باطری را به نصف کاهش می دهد.

————————————————————————————————————————

  • در زمانی که می خواهید به مدت طولانی از دستگاه خود استفاده نکنید و آن را خاموش نگه دارید حتما شارژ باطری دستگاه را تقریبا به صفر برسانید یعنی استفاده کامل کرده به حدی که باطری تمام شود و بعد دستگاه را خاموش کنید، در صورتی که باطری پر بوده باشد و دستگاه را مدت زمان طولانی خاموش نگه دارید اولا سلول های باطری فاسد می شوند و اتصالات برد نیز دچار سولفات شده و اتصالات کوتاه ناشی از سولفات باعث خرابی باطری می شود.

———————————————————————————————————————–مرکزتعمیرات تخصص سخت افزرا

  • در صورتی که باطری دستگاه شما خراب است و دیگر به خوبی شارژ نگه نمی دارد دستگاه را خاموش نکنید زیرا استارت خوردن دستگاه خود در لحظه میزان نصرف بالاتری دارد تا در زمان آماده به کار و کار عادی و برای جلوگیری از آسیب به دستگاه هرچه زودتر برای تعویض باطری اقدام کنید.

———————————————————————————————————————-

  • بعد از مدت زمانی که در باطری ها مشخص شده عمر باطری ها تمام می شود و باید آن را تعویض کنید مثال ممکن است باطری برای ۸۰۰ بار و یا ۹۰۰ و یا ۲۰۰۰ بار شارژ طراحی شده باشد و بعد از این میزان باطری خراب می شود که به این حالت می گویند عمر مفید و هر دستگاهی بعد از اتمام عمر مفیدش دیگر کارایی قدیم را نخواهد داشت پس دائما به روز باشید و اطلاعات دستگاه خود را در اینترنت جستجو کرده و از میزان عمر مفید باطری دستگاه خود اطلاع داشته باشید تا در زمان اتمام عمر باطری خرابی را پای بی کیفیت بودن شرکت سازنده نگذارید.

———————————————————————————————————————–تعویض باطری های باد کرده

  • بهتر است باطری را همیشه ۱۰۰% شارژ نکنید و در حالت حدود ۹۰% از شارژر جدا کنید زیرا شار Full باعث خرابی سلول های باطری می گردد. می توانید خودتان انتحان کنید.

——————————————————————————————————————–

  • از شارژرهای معروف به شارژر های سریع استفاده ننمایید.شارژرهای عادی از نظر عملکرد بهتر از شارژرهای سریع برای باطری های لیتیومی است که در دستگاه های امروزی مورد استفاده قرار گرفته اند.

———————————————————————————————————————

  • از شارژرهای متفرقه و غیر اصلی استفاده نکنید زیرا نه آمپراژ و نه ولتاژ مناسب و استانداردی دارند و باعث خرابی باطری می شوند.همچنین شارژرهای اصلی موبایل و تبلت شارژرهای غیر اصلی به دلیل نوساناتی که دارند نه تنهاباعث خرابی باطری می شوند مدارشارژ دستگاه هم دچار آسیب می کنند پس به شدت به شما توصیه می شود از شارژرهای اصلی استفاده کنید. می توانید این موضوع را با یک مولتی متر خودتان امتحان کنید.

با رعایت همین چند نکته ساده می توانید از خرابی یاطری دستگاه خود جلوگیری نمایید.

در مرکز تعمیرات تبلت تمامی برندهای تبلت ها به صورت کاملا تخصصی  عیب یابی و تعمیر می شوند.در صورت خرابی دستگاه خود با این مرکز تماس بگیرید.

 

 

————————————————————————————————————————————

مرکز تعمیرات تبلت      تلفن : ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس : تهران –میدان انقلاب به سمت آزادی – جمالزاده شمالی- تقاطع نصرت-ساختمان۹۸-واحد۳

———————————————————————————————————————————–

آشنایی با سخت افزارتبلت